Medycyna Ekologiczna

Medycyna ekologiczna to rozpoznawanie przyczyn, leczenie i zapobieganie chorobom wywołanym przez toksyczne czynniki środowiska. Wykorzystuje się w niej kliniczne zdobycze nowoczesnej toksykologii i biochemii środowiskowej.

Medycyna ekologiczna

• poszukuje środowiskowych przyczyn chorób i opracowuje nietoksyczne metody leczenia i zapobiegania im,
  • stosuje odpowiednie leki, wtedy, gdy są one niezbędne dla ratowania życia i zdrowia
  • preferuje leczenie zgodne z indywidualnymi potrzebami organizmu pacjenta,
  • dostarcza wiedzy o tym, jak kontrolować stan środowiska, w którym żyjemy.
  • leczy chorego, a nie jego chorobę,
  • doprowadza do stabilizacji objawów i często przywraca organizm do stanu przed chorobą,
  • poszukuje rozwiązań dla tych pacjentów, którzy np. źle tolerują antybiotyków lub innych leków,
  • przy pomocy testowania lub odczulania dobiera się takie środki farmakologiczne, które organizm akceptuje i które są niezbędne w czasie terapii,
  • stara się oceniać i skorygować czynniki, które wywołały chorobę i spowodowały, że pacjent odczuwa ból, osłabienie, dyskomfort i zaburzenia czynności organizmu,
  • odkrywa przyczyny powszechnie znanych chorób (np. zapalenie stawów, zapalne choroby jelita grubego, choroby autoimmunologiczne), których nikt nie podejrzewał.

medycyna ekologiczna

Jeżeli wyzwolimy się z zależności od toksycznych środków chemicznych stosowanych w naszych domach i ogrodach, w rolnictwie i przemyśle to możemy zapobiegać powstawaniu - chorób nowotworowych, chorób serca, cukrzycy, zapaleniu stawów. Co więcej, możemy poprawić stan naszego zdrowia i bardzo często całkowicie wyleczyć.

Zmieńmy swą świadomość, zacznijmy mieć wpływ na to, co spożywamy i pijemy, ile i jakie lekarstwa zażywamy i na co jesteśmy narażeni w naszym otoczeniu. Przyjmijmy tym samym odpowiedzialność za zdrowie własne i naszych najbliższych.

Medycyna ekologiczna różni się od tradycyjnej tym, że potrafi patrzeć na pacjenta i jego patologie z perspektywy środowiska. Oznacza to, że widzi pacjenta na tle jego mieszkania, miejsca pracy, szkoły, żywności i życiowych problemów (wywiad lekarski). Wymaga ogromnej i wszechstronnej wiedzy, bo chodzi o doszukanie się czynników (substancji), które mogą być przyczyną określonych zmian chorobowych.

Lekarz - musi postrzegać chorego jako całość i tak też go leczyć.
Żywy organizm to przecież dynamicznie funkcjonująca całość – a nie różne części,
którymi zajmują się poszczególni specjaliści. Choroba dotycząca jednego organu wpływa na cały organizm.
Najważniejszym celem każdego lekarza medycyny ekologicznej jest wyposażenie swojego pacjenta w wiedzę, którą może wykorzystać po to, by zachować zdrowie, unikać czynników chorobotwórczych, jak szukać ich w środowisku i jak je z niego wykluczać, Również - jak walczyć z chorobą i w jaki sposób stosować jego zalecenia, by jego dom, ogród, miejsce pracy, otoczenie, były przyjazne dla zdrowia.